Om oss

Balanserar vården - översikt, insikt och bättre beslut

Vi ger vården smarta och intuitiva verktyg för effektiv planering och tydlig uppföljning, vilket frigör tid och optimerar produktiviteten för en mer balanserad och hållbar vård.

GOLI-2
region-värmland-logo-white
region-norrbotten-logo-white
region-stockholm-logo-white
region-skåne-logo-white
region-västerbotten-logo-white
region-örebro-logo-white
region-östergötland-logo-white

Mer om GOLI

Vi vill våga testa nya tekniker och arbetssätt för att stötta hälso- och sjukvården i att utvecklas och styra utifrån en databaserad förståelse av sin verksamhet, nära i vårdvardagen.

GOLI

Vår historia

Historien om oss

GOLI har stöttat vården i att förstå och styra sin verksamhet i mer än tio år.

2013

GOLI grundas av Mattias Ekberg och den första produkten utvecklas i samarbete med Diagnostikcentrum i Region Östergötland. GOLI antas till LEAD företagsinkubator i Linköping och genomför första kundinstallationen. Namnet GOLI är en sammanslagning av begynnelsebokstäverna i städerna för GOLI:s två första kontor, Göteborg och Linköping. 

2015

GOLI börjar användas av flera röntgenkliniker vid universitetssjukhus runt om i landet. GOLI flyttar till eget kontor i Mjärdevi i Linköping och personalstyrkan växer. Första användarmötet som samlar användare från flera regioner arrangeras. 

2018

Första avtalet om ett breddinförande tecknas och GOLI används av andra kliniker än röntgen. Expansionen med fler kunder och mot nya typer av verksamheter fortsätter. GOLI:s produkterbjudande växer med funktionalitet inriktad på att hjälpa kliniker till effektivare arbetssätt. 

2023

GOLI förvärvas av NordTech Group, en företagsgrupp som bygger och förädlar nordiska mjukvarubolag. GOLI:s Stockholmskontor öppnar. Utvecklingen av nästa generations produktions- och kapacitetsplanering är färdigt och erbjuds till befintliga och nya kunder. 

Möt oss

Det är vi som är GOLI

Vi är ett gäng med blandade erfarenheter och kompetenser som finns på plats i Linköping och i Stockholm. Alla vill vi skapa bättre förutsättningar för vården.

Mattias

Mattias Ekberg

Grundare & CTO

Sebastian

Sebastian Engvall

Utvecklare

Erik

Erik Grundberg

Utvecklare

Ino

Isabelle Nordqvist

Sales Executive

Vill du bli vår kollega?

Vi på GOLI är alltid intresserade av att komma i kontakt med talanger. Kontakta oss om du vill veta mer om hur det är att vara en del av vårt team.

GOLI-2
GOLI-2
GOLI
GOLI

Vi hjälper dig att komma igång med din planering och styrning

Steg 1

Behovsanalys och plan

Första steget i kedjan är att göra en behovsanalys. Det innebär att med hjälp av grafer och olika nyckeltal analysera data och upptäcka trender i verksamheten över en längre tid.

Med hjälp av behovsanalysen kan en behovsplan skapas. Behovsplanen visar en översiktlig bild över behovet som finns och hur behovet varierar över året.

steg-för-steg
system

Steg 2

Produktionsplan

När behovet är planerat kan den balanserade planen skapas. Med hjälp av olika dagtyper läggs en planering på dagsnivå och den planerade produktionen fördelas ut på varje dag och summeras sedan ihop till ett produktionsmål. Produktionsmålet är det mål som beräknas att utföras med de resurser som finns tillgängliga.

steg-för-steg
system

Steg 3

Resursplan

I behovsplanen och i den balanserade planen kan resurser fördelas ut för att beräkna antal resurstimmar baserat på vilket behov eller vilken kapacitet som det finns av olika resurser.

steg-för-steg
system

Steg 4

Uppföljning

När all planering är utförd följs planeringen upp genom att ta hjälp av grafer och nyckeltal för att se om utfallet blir som planerat. En gapanalys visar en överblick över hur kapaciteten (den balanserade planen) förhåller sig till behovet. Det är också möjligt att fördjupa sig i olika sorters produktionsdata samt se hur produktionen utförs på en timnivå över tid.

steg-för-steg
system
steg-för-steg
steg-för-steg
steg-för-steg
steg-för-steg